sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Monday 2 January 2012

BANGSA MELAYU TAK TAHU??? CELAKA DAP!!!!


MELAYU DULU KINI DAN SELAMANYA...



Cerita yang jarang-jarang Anak Melayu tahu...
Kisah Almarhum Tungku Abdul Rahman Putra Al Haj menanggis untuk MERDEKA...

Tunku berkata "Saya nak pi London, UMNO takdak duit, saya pun takdak duit, saya nak jual Istana tapi Ayahnda dok murka, Ayahnda dok suruh saya jadi Raja, saya tak mau...saya nak jadi Pemimpin UMNO, nak bagi Malaya MERDEKA, nak selamat kan Melayu Bangsa kita"...Bonda Toh Sri Rahmah memberitahu, ketika menyebut " Tak dak Duit" airmata Tunku bercucuran membasahi pipinya...dan Bonda turut menangis sambil memeluknya... Ya Allah Selamat kan Bangsa Ku, Bangsa Melayu.

Sedarlah Bangsaku...Jangan Dok Leka Bermain Politik Hingga Anak Cucu Kita Pula Yang Akan Menanggung Kesan nya Akibat Perbuatan kita Ini...








kredit to - pejuang agama,bangsa dan negara









2 comments:

Anonymous said...

melayu dulu ada semangat perjuangan... melayu sekarang dah senang kononnya FREE THINKER alamat melingkup la..bila angkat pembangkang jadi idola terutama DAP...

adukajebat said...

depa pembangkang n anak muda mn tau suma sejarah ni.. depa hanya tau keuntungan diri masing2.

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive