sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Wednesday 1 August 2012

DAP PENANG SIMBAH RAMADHAN DENGAN BOTOL ARAK DI PENANG??

TUGU BOTOL ARAK DI ATAS KAIN RENTANG 'SYAWAL CERIA' DI PENANG




Aku cuba melupakan sejarah hitam hidup aku dan rakan-rakan bertempur dengan 500 orang Dap yang di ketuai oleh Syaitan Guan Eng di Padang Kota awal tahun dahulu, sejarah yang mana Guan Eng dengan biadap menghalau aku keluar dari Penang yang juga tempat tanah kelahiran ibuku. Aku terana terhina ketika itu kerana sebagai anak Melayu yang dihalau oleh pendatang seperti Guan Eng.

Sejarah itu juga menyaksikan hampir 20 sahabatku sanggup mati berhadapan dengan cina Dap yang hampir 500 orang lebih, Guan Eng lari dari atas pentas dan turun berlindung di padang bersama kaumnya. Sejarah yang menyaksikan Guan Eng terkepung dalam keretanya selama hampir setengah jam untuk menyelamatkan diri.

Semangat Melayu hadir dalam diri anak muda di situ ketika itu, semangat yang aku tidak pernah lihat sepanjang umurku. Itu cerita dulu, cerita sebuah dendam yang terpendam dalam hati, dendam kerana bangsaku dihina, bangsaku halau secara licik, dendam kerana bangsaku di pijak oleh kaum biadap ini.

Dah lama aku tidak balik untuk melihat bangsaku di penjara di flat-flat buruk di celah rumah-rumah mewah.


Semalam hati aku terguris lagi, terguris kerana sebuah tugu, tatkala Umat Islam berpuasa di bulan ramadhan, kaum biadap membina sebuah tugu, tugu arak yang gah terbentang tinggi. Tanah yang dulu aku pijak sudah dimiliki bangsa biadap.


Tugu yang dibina di pusat membeli-belah di Pusat Bandar George Town, Pulau Pinang, replika susunan botol arak gergasi yang dipamerkan.

Bagaikan promosi besar-besaran untuk menghina Islam bagi menyambut Ramadhan dan Aidilfitri. Pihak pengurusan pusat-beli belah itu mempamerkan kira-kira 480 botol arak kosong di bawah kain rentang tertera  "Syawal Ceria  "." Perkara ini jelas menunjukkan sikap biadap dari pihak biadap yang tidak menghormati bulan Ramadan dan umat Islam yang sedang menjalani ibadah puasa.Pastinya aku akan kembali berhadapan dengan Guan Eng dan bangsa biadapnya. Sudah cukup sudah apa yang telah mereka lakukan pada tanah Melayu yang bertuah ini. Pastinya sejarah 'tepi pantai; pasti berulang dan lebih parah.


Aku memang sudah muak dikatakan 'rasis' , aku mengaku aku rasis, aku rasis kepada bangsa yang rasis pada bangsa aku.

Dimana bumi dipijak disitu langitku junjung. Allahuakbar, Allahuakbar, Allahuakbar!!! 








No comments:

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive