sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Saturday 25 July 2015

Meh Baca Isu Mengenai Sarawak Report - @azwanbro


Baru-baru ni Naib Ketua Pemuda Umno Malaysia, Khairul Azwan Harun membuat kenyataan mengenai sekatan terhadap laman portal berita Sarawak Report dan ada beberapa pihak yang marah dan kritik beliau kerana dikatakan melawan arus, 

Dalam satu kenyataan balas melalui laman facebook beliau , Khairul Azwan Harun menjelaskan mengenai isu itu. 


Ada pihak yang marah dan kritik saya kerana kenyataan saya mengenai Sarawak Report konon saya melawan arus atau memulakan gerakan sebagainya.

Itu semua karut, sebagai pemimpin kita mesti mempunyai pendapat dan perbezaan pendapat itu perkara biasa.


Sudut saya pandang mudah sahaja, bukan saya sokong Sarawak Report atau pembangkang, malah kalau diikutkan Pemuda UMNO yang mula-mula dahulu membuat laporan polis terhadap laman web ini.

Tapi kita harus konsisten, dahulu Sarawak report banyak menabur fitnah dan tuduhan kepada Ketua Menteri Sarawak tapi kita biarkan sahaja mereka beroperasi.

Apabila tiba-tiba kita menyekat kerana isu 1MDB ini muncul rakyat nampak seolah-olah kita takut, hendak lari dan menyorok. Ini menimbulkan persepsi yang salah.

Apa yang kita nak ialah kebenaran, kita hendak buktikan bahawa fitnah dan tuduhan wajib diambil tindakan.

Sebab itu kita bawa isu ini ke PAC dalam parlimen, ditubuhkan pula jawatankuasa khas untuk menyiasat perkara ini yang melibatkan PDRM, SPRM, Bank Negara dan Jabatan Peguam Negara.

UMNO mahukan integriti dan UMNO juga teguh memegang amanah rakyat kepada kita.

Tapi kalau kita sekat sebelum sebarang tindakan undang-undang dibuat atau siasatan yang lengkap dijalankan maka rosaklah persepsi kita.

Niat kerajaan yang baik ini habis rosak jadinya hanya kerapa persepsi ini.

Pemuda UMNO sokong kepada kebebasan maklumat, perdebatan dan perbezaan pendapat tapi kita tolak fitnah dan penipuan.

Berani kerana benar dan kita berani kerana kita mahukan kebenaran.

Itulah pendirian saya selaku Naib Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia yang saya yakin selari dengan parti.

Tak usahlah kita ikut sangat pengadu domba dan punahsihat-punahsihat yang tak habis-habis nak melagakan kita.

No comments:

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive